lundi 16 février 2009

Retail Theatre Event Review

Below you can find an interesting article that appeared on www.aka.tv and that summed up new trends: "The Next Generation Of Retail Digital Signage".


Exerpts:

"...in the future retailers won't just be looking to bolt plasma screens to the walls of their retail environments, but will actually be pulling apart their stores and designing environments totally around the opportunities afforded by audio visual technology. No longer bland old 'digital signage', but exciting integrated multimedia experiences - or 'Retail Theatre'. To offer their thoughts on the subject, The Screen had drawn together a selection of companies working at the cutting edge of retail digital media - all of whom had their own perspectives and intriguing case studies.





  • CBS

CBS's work with the digital signage within Westfield is stunning - with fantastically designed dual sided portrait-style digital posters all clad in white organically shaped corian. The presentation from CBS showed how these designs had come to life, and how challenging it had been defining the digital landscape of a site that was no more than a piece of paper. However the results are magnificent - and CBS is now the proud custodian of a great example of true 'Retail Theatre'.



  • Sony

Sony are a company that know a thing or to about 'customer experience' - and they work out how Sony can bring all its movies, music, gaming, hardware, software and high-end broadcast solutions together - to offer the joined-up 'Sony United' concept of 'Visual Wealth'.For Sony it's all about great content delivered in great style in exciting and unique ways. The specific case study discussed was the work done for The National Geographic retail chain - 'flagship' stores across the major shopping capitals of the world. Each of these environments is designed as part curiosity shop, part museum, part book store, part coffee shop, part clothes store, part travel emporium. Across the site Sony has worked with the company to deliver high-definition content across different digital signage applications. The overall effect being of something that doesn't look much like a shop - eventhough people end up spending money there and appear to keep coming back to spend more.


  • Mood Media

In some of their more recent installations they have combined sensory experiences that offer the exact right combination of sound, sight and smell to drive a particular purchase decision. Fresh cut grass and buzzing noises for the garden equipment zone - and running water, flower fragrances and soothing tunes for the bathrooms. MoodMedia knows its 'science' works - and the great results and customer feedback from their sites prove that in a world where purchase decisions are more often 'want' than 'need' driven - it more than pays to play on the emotions driven by our core senses.


So retail theatre - the idea of technology used seamlessly as part of the customer experience - is not just the future, but alive and out there today. It is defined by a focus on good design, subtle positioning, smart technology and core emotional triggers.

Google cesse ses régies publicitaires en radio et presse et développe sa régie télé

En 2006 Google, qui obtient 97% de son CA de la publicité, a voulu élargir son offre et s’est lancé dans la vente d’espaces publicitaires en radio et presse (Google Audio Ads).
Le projet de Google était de transposer dans les médias traditionnels les outils de mesure et d’achat d’espace qui fonctionne tellement bien sur Internet.

Mais ces deux secteurs n’ont pas généré les résultats espérés et Google sort de ces activités pour d’avantage se concentrer sur le développement de nouveaux formats dans la publicité sur Internet et la télévision.
Selon l’article « Publicité en presse et radio : Google jette l'éponge », de la Tribune, « Le groupe s'intéresse notamment aux espaces dans les flux audio de services d'écoute en ligne comme Last.fm et Deezer. La vidéo et le mobile sont deux autres chantiers importants pour le moteur de recherche qui a amplement diversifié son activité et son portefeuille de produits. »
En même temps Google continue d'investir dans l’activité de publicité télévisée qui est en croissance. Partenaire de NBC Universal, Bloomberg TV et Hallmark Channel, le groupe Internet poursuit sa conquête de l'inventaire audiovisuel.

jeudi 5 février 2009

Internet: la bataille des grands groupes

Selon le bilan de l’Institut Médiamétrie-NetRatings, 33,5 million des Français sont sur Internet, c’est 63,5% de la population. C’est 2 millions de plus qu’il y a un an.

En tête, les entreprises « pur » Web, les grands groupes de médias se placent à partir de 10ème position (WAT de TF1). Les gagnants sont :
  1. Google
  2. MSN
  3. Orange
  4. Yahoo


occupe 8ème place avec 12,68 millions de visiteurs uniques

prend la 12ème place avec 9,35 millions de visiteurs.


Les groupes médias pour attraper son retard acquéraient les entreprises web :

  • Lagardère a racheté Doctissimo
  • TF1 – le site de blogs : Overblog
  • M6 – Clubic.

Pour voir le classement, cliquez sur ce lien de "La Tribune", du 4 février 2009:

Les vingt premiers sites supports de publicité les plus visités en France , La Tribune du 4 février 2009

TNT à Coulommiers

La ville pilote Coulommiers a rentré le 4 février dans l'ère numérique!
D'autres régions vont progressivement passer au numérique jusqu'a novembre 2011.



Comme precise l'article "Coulommiers passe à l'heure de la TNT" qui est apparue dans Le Monde: "à partir de 17 h 30, les 15 000 habitants de Coulommiers et ceux de neuf communes avoisinantes, en Seine-et-Marne, seront privés de télévision analogique au profit exclusif de la télévision numérique terrestre (TNT).

Trois opérations-pilotes au total seront menées en 2009 : après Coulommiers, ce sont: Kaysesberg, dans le Haut-Rhin, et la région de Cherbourg qui passeront au tout numérique.

L'extinction du signal analogique sera opéré fin 2009-début 2010 dans les régions: Alsace, Lorraine, Champagne-Ardennes, Franche-Comté, Basse-Normandie, Pays de Loire et Bretagne.

Un délai de neuf mois est prévu entre l'annonce de l'arrêt dans une zone et la coupure des émetteurs. La totalité du territoire sera couverte d'ici à fin novembre 2011.

L'ensemble des Français devrait alors avoir accès à 18 chaînes gratuites en mode TNT, au lieu de six chaînes gratuites reçues aujourd'hui nationalement. Outre TF1, France 2, France 3, Canal+ en clair, M6, France 5 (24 heures sur 24) et Arte (24 heures sur 24), viennent s'ajouter Direct 8, W9, TMC, NT1, NRJ12, La Chaîne Parlementaire (LCP-Assemblée nationale et Public Sénat), France 4, BFM TV, I-Télé, Virgin 17 et Gulli."